افتتاح نخستین کتابخانه عشایری کشور در شوش  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: نخستین کتابخانه عشایری کشور به منظور دسترسی کودکان و نوجوان عشایری به کتاب و ترویج فرهنگی کتابخوانی در قالب سیاه چادر در شوش افتتاح شد.

 عباس حسین زاده در دومین جشنواره طعم کتاب با عشایر در منطقه غرب کرخه بخش فتح المبین شوش گفت:  تسهیل در دسترسی کودکان عشایر به کتاب، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ترغیب کودکان به سوادآموزی و علم آموزی از جمله اهداف ایجاد این کتابخانه عشایری است.

او می‌گوید: جشنواره طعم کتاب با عشایر ایده جدیدی بود که نخستین بار توسط خوزستان مطرح و امسال به یک رویداد ملی تبدیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: تلاش می‌کنیم با تامین کتاب‌های مورد نیاز نخستین کتابخانه عشایر امکان بهره گیری کودکان از کتاب‌های غنی متناسب با سن آن‌ها را فراهم کنیم.

آقای حسین زاده ادامه داد: پارسال  ۲۲ رویداد در ۱۰ شهرستان خوزستان در قالب جشنواره طعم کتاب با عشایر برگزار شد که امسال با برنامه ریزی انجام شده ۳۰ رویداد در کل استان برگزار می‌شود.

او  همچنین با اشاره به رونمایی پوستر طرح "توشه کتاب" در این جشنواره گفت: ۵۰ جلد کتاب در یک کوله پشتی در قالب این طرح به معلمان مدارس عشایری تحویل داده می‌شود و پس از یک ماه و مطالعه این کتاب‌ها، کتاب‌های جمع آوری و کوله پشتی جدید با کتاب‌های جدید به دانش آموزان تحویل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به ضعف زیرساخت کتابخانه‌ای در خوزستان ادامه داد: بسیاری ار روستا‌ها و برخی شهر‌های تازه تاسیس این استان فاقد کتابخانه است که برای جبران بخشی از این کمبود طرح توشه کتاب در روستا‌ها و شهر‌های فاقد کتاب نیز اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.